Veel gestelde vragen
- > Inloggen en Bestellen
- > Bezorging, verzenden en retourneren
- > Betalingen
- > Productinformatie
- > Levende dieren
- > Nieuwsbrief
- > Algemene voorwaarden en privacy
Inloggen en Bestellen
-
1.1 Hoe kan ik een account aanmaken?
U kunt een account aanmaken door op Mijn account te drukken. Deze knop vindt u bovenaan op de website. Dit brengt u op de volgende pagina. Druk op account aanmaken (midden onderaan). Hierna vult u uw voornaam, achternaam en emailadres in en vervolgens vult u een eigen uniek persoonlijk wachtwoord in. Op de plek waar een rood sterretje achter staat, dient u uw gegevens altijd in te vullen. Wanneer u alles heeft ingevuld drukt u vervolgens op Verstuur.
Hierna heeft u uw account aangemaakt en kunt u bestellen bij MHS Ruitersport.nl en genieten van de voordelen van een persoonlijk account.
1.2 Waarom zou ik een account willen?
Om bij MHS Ruitersport.nl twee keer te bestellen zonder twee keer je informatie in te vullen, heeft u een persoonlijke account nodig. Hiermee kunnen wij u beter en vollediger bedienen. Zo heeft u in één klik uw favoriete bestellingen bij de hand.
1.3 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Wanneer u een product in uw winkelwagen plaatst, ziet u automatisch een overzicht van de inhoud van uw winkelwagen. Wanneer u deze producten wilt bestellen dan besteld met de knop: In de winkelwagen of de knop Bestellen. U komt op de bestelpagina. Om te bestellen dient u in te loggen met uw persoonlijke account.
Indien u nog geen persoonlijke account heeft dan kunt u deze aanmaken door alle gegevens in te vullen en een persoonlijk wachtwoord te kiezen.
Nadat u heeft ingelogd of uw gegevens voor uw nieuwe account heeft ingevuld kiest u de verzendmethode. U kunt kiezen uit het laten bezorgen van uw bestelling of dat u deze zelf komt afhalen in onze winkel.
Voor de betaling klikt u op de gewenste betaalmethode: iDeal, Creditcard (Mastercard of Visa), Mister Cash, Sofort, Paypal en eventuele andere betaalmethodes. Wanneer u gekozen heeft om de bestelling af te halen in de winkel dan kunt u contant betalen in de winkel.
Om uw bestelling af te maken klikt u op de knop Bestelling afronden. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmogelijkheid ziet u hoe u kunt betalen.
Wanneer uw betaling ontvangen is dan wordt uw bestelling gereed gemaakt voor verzending.
1.4 Ik heb een product toegevoegd aan mijn winkelwagen en ik wil ook andere producten toevoegen is dat mogelijk?
Ja dit is mogelijk. Wanneer u opnieuw producten wilt toevoegen aan uw bestelling dan klikt u op: Ga door met winkelen. U komt dan terecht op de vorige pagina in de webwinkel waar u was. U kunt dan verder gaan met winkelen en andere producten toevoegen aan uw winkelwagen.
1.5 Ik wil niet registreren en toch bestellen, hoe doe ik dit?
Als u geen account aan wil maken, kunt u een gast account aanmaken. Dit is een eenmalige account, waar u geen wachtwoord voor hoeft aan te maken. Als u dan een tweede bestelling wil doen, moet u een nieuwe gast account aanmaken en al uw gegevens opnieuw invullen.
1.6 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe krijg ik een nieuwe?
Om een nieuw wachtwoord te ontvangen gaat u naar het inlogscherm. Op deze pagina ziet u de knop: Wachtwoord vergeten? Als u hierop drukt dan kunt u in het volgende scherm het e-mail adres invullen waarop het account staat geregistreerd. U krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd naar dit e-mail adres. Dit wachtwoord kunt u desgewenst aanpassen.
1.7 Wat doet MHS Ruitersport.nl met mijn gegevens?
Door het creëren van een account worden uw persoonsgegevens opgenomen in het klantenbestand van MHS Ruitersport.nl. Alle gegevens die u ons doorgeeft worden alleen gebruikt voor interne en automatische verwerking in het kader van een verantwoord klantenbeheer, zoals het verwerken van bestellingen. Wij verstrekken geen gegevens aan derden, die uw persoonlijke levenssfeer kunnen aantasten.
1.8 Ik heb al een bestelling geplaatst maar ik wil nog iets toevoegen aan mijn bestelling, kan dit?
Wanneer u een bestelling geplaatst heeft en deze is verwerkt dan is het niet mogelijk om aan deze bestelling extra producten toe te voegen. Wel kunt u altijd een nieuwe bestelling doen.
1.9 Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
Alle persoon gerelateerde gegevens worden vanzelfsprekend strikt vertrouwelijk behandeld bij MHS Ruitersport.nl. Zie onze privacypagina.
1.10 Ik heb het verkeerde product ontvangen, wat kan ik doen?
Mocht het zijn dat MHS Ruitersport.nl het verkeerde product naar u heeft gestuurd dan kunt u het product kosteloos terugsturen. De verzendkosten worden dan vergoed. In het geval dat u zelf het verkeerde artikel heeft besteld dan kunt u dit retourneren. U betaalt dan wel de verzendkosten en wij verekenen eventueel het prijsverschil met het verzenden van het correcte product.
1.11 Ik wacht al een lange tijd op mijn bestelling, wat kan ik doen?
Als u al een lange tijd op uw bestelling wacht ( 4 werkdagen of langer) dan kunt u contact met ons opnemen. Wij nemen dan contact voor u op met de vervoerder.
Bezorging, verzenden en retourneren
-
2.1 Wat zijn de Algemene en leveringsvoorwaarden?
De Algemene- en leveringsvoorwaarden van MHS Ruitersport.nl kunt u vinden op de volgende pagina.
2.2 Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden is?
Wanneer uw bestellingen verzonden wordt, krijgt u automatisch een e-mail bericht van ons.
2.3 Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben bij de aflevering?
In het geval dat u niet thuis bent op het moment van levering, zal de bezorger uw pakket bij uw buren proberen af te geven. Mocht dit niet lukken, dan biedt de bezorger uw pakket de volgende werkdag opnieuw bij u aan.
2.4 Hoe kan ik een product retourneren?
U kunt het artikel in onbeschadigde verpakking binnen 14 werkdagen terugsturen naar ons. U ontvangt dan uw geld terug met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.
2.5 Waarom kunnen sommige producten niet thuisbezorgd worden?
Deze producten zijn veelal te zwaar of te groot om te verzenden. Soms is verzenden te kostbaar Ook heel breekbare of kwetsbare producten sluiten wij uit van verzending om teleurstellingen te voorkomen.
2.6 Wat zijn de verzendkosten?
Maximale formaat binnenland 0-10 kg: 100 x 50 x 50 cm 10-30 kg: 175 x 78 x 58 cm
Maximale formaat buitenland 100 x 50 x 50 cm
Gewicht
t/m
2 kg
5 kg
10 kg
20 kg
30 kg
> 30 kg
Pakket
Nederland
€ 6,95
€ 6,95
€ 6,95
€ 6,95
€ 6,95
Op aanvraag
België
€ 9,00
€ 10,95
€ 10,95
€ 10,95
€ 10,95
Op aanvraag
Duitsland
€ 9,00
€ 10,95
€ 10,95
€ 10,95
€ 10,95
Op aanvraag
EUR 1
€ 9,00
€ 14,75
€ 17,75
€ 19,75
€ 22,50
Op aanvraag
EUR 2
€ 10,80
€ 25,00
€ 31,00
€ 40,00
€ 48,40
Op aanvraag
EUR 3
€ 11,70
€ 26,30
€ 32,30
€ 42,30
€ 150,00
Op aanvraag
Wereld
€ 18,05
€ 34,30
€ 58,30
€ 105,30
€ 250,00
Op aanvraag
EUR 1: Denemarken, Frankrijk, Monaco, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
EUR 2: Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenie, Slowakije en Tsjechië.
EUR 3: Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Cyprys en Faeroer
Wereld: Overige landen.2.7 Op welke dagen verstuurt MHS Ruitersport.nl pakketten?
MHS Ruitersport.nl verstuurt op alle werkdagen pakketten met uitzondering van de volgende feestdagen: Nieuwjaar (1 januari), Pasen, Koninginnedag, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst (25 en 26 december)
Op de dagen dat wij gesloten zijn worden er ook geen pakketten bezorgd en zijn wij ook niet telefonisch bereikbaar.
2.8 Kan ik op een ander adres laten bezorgen dan mijn huisadres?
Ja, dit is mogelijk. Wanneer u uw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen, geeft u dit aan in het bestelproces. Om een ander afleveradres te gebruiken geeft u dit aan tijdens de bestelprocedure. U vinkt een ander afleveradres aan en vult hier uw het afleveradres in. Standaard zijn factuur- en afleveradres gelijk. In Mijn account kunt u beide adressen alvast standaard invullen.
2.9 Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?
Wanneer u uw bestelling voor 17:00 uur plaatst en betaald heeft, dan wordt uw bestelling dezelfde dag verstuurd. De volgende werkdag wordt er bezorgd wanneer dit Nederland betreft. Voor specifieke producten kan een afwijkende leverdag gelden en dit dit onder productinformatie. Overige leveringen afhankelijk van het land van bestemming.
2.10 Het product dat ik gekocht heb past niet of is kapot, of voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het retourneren?
U kunt het product altijd retourneren binnen 14 werkdagen in de onbeschadigde verpakking terugsturen naar ons. U ontvangt dan uw geld terug met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.
2.11 Moet ik het retourneren van een product zelf betalen?
Wanneer u zelf een verkeerd product heeft besteld dan zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.
2.12 Wat zijn de voorwaarden van het retourneren?
U kunt het gekochte product alleen terugsturen als de verpakking onbeschadigd is. Wij verzoeken u om een kopie van de factuur bij te voegen met reden van retournering.
Betalingen
-
3.1 Bij het betalen krijg ik een fout melding, wat nu?
Volg de instructies die u op het scherm ziet staan. Mocht u er niet uitkomen probeert u dan eventueel een andere betaalmethode. Ook kunt u altijd contact met onze klantenservice opnemen.
3.2 Op welke manieren kan ik betalen bij MHS Ruitersport.nl?
Bij MHS Ruitersport.nl kunt u op de volgende manieren betalen:
- iDeal;
- Creditcard Visa;
- PayPal;
- Mister Cash;
- Sofort;
Wanneer u ervoor kiest om uw bestelling zelf af te halen in de winkel houdt u er dan rekening mee dat u alleen kunt betalen met de pinpas of contant.
3.3 Is betalen bij MHS Ruitersport.nl veilig?
Betalen bij MHS Ruitersport.nl doet u altijd veilig en vertrouwd via uw eigen bank.
3.4 Ik wil betalen met iDeal hoe werkt dit?
Wanneer u gebruik wilt maken van iDeal kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor iDeal. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de oranje knop “plaats bestelling” te drukken komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner. Hier kunt u een selectie maken van uw bank en zo uw iDeal transactie afronden. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.
3.5 Ik wil betalen via Creditcard Visa hoe werkt dit?
Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Visa kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor Creditcard Visa. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de groene knop “bevestigen” te drukken, komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner. Hier moet u gegevens van uw creditcard invullen zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft gecompleteerd drukt u op versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Verified by Visa genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd
3.6 Ik wil betalen via Creditcard Mastercard hoe werkt dit?
Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Mastercard kiest u tijdens de eerste stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met “uw gegevens”, voor Creditcard Mastercard. U krijgt dan bij de volgende stap ”bevestigen” een overzicht van uw bestelling te zien. Wanneer u deze bevestigt door op de groene knop “bevestigen te drukken komt u voor de stap ”betalen” op de pagina terecht van onze betalingspartner. Hier moet u de gegevens van uw creditcard invullen, zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft gecompleteerd, drukt u op versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Mastercard Secure Code genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd
3.7 Mijn betaling is mislukt, moet ik nu opnieuw bestellen?
Wanneer de betaling is mislukt kunt twee dingen doen:
- U probeert uw bestelling nog een keer met dezelfde betaalmethode af te ronden.
- U probeert uw bestelling nog een keer met een andere betaalmethode af te ronden.
3.8 Is het mogelijk om achteraf te betalen?
Ja, d.m.v. Afterpay.”
3.10 Ik betaal liever niet via internet, kan ik bij MHS Ruitersport.nl ook afhalen?
U kunt uw bestelling afhalen en betalen in onze winkel alleen met de pinpas of contant. Het adres is: Primulalaan 2a, 6851 TD Huissen.
Productinformatie
-
4.1 Wie kan ik contacteren als ik een speciale vraag over een product heb?
Voor product gerelateerde informatie kunt u contact opnemen met ons deskundig winkelpersoneel.
U kunt hen bereiken op het volgende nummer: +31 (0)85 303 27 47
4.2 Ik zoek een bepaald merk/product maar kan dit niet vinden, wat nu?
Wanneer u opzoek bent naar een bepaald merk/product dan kunt u de zoekfunctie gebruiken. Als u het dan nog niet kunt vinden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Als het product dat u zoekt niet in ons assortiment aanwezig is kunt u contact opnemen met de klantenservice. Wij nemen dan eventueel het product op in ons assortiment.
4.3 Waar kan ik een recensie plaatsen over een product?
Wanneer een product van MHS Ruitersport.nl u goed bevalt dan kunt u onder het product in de web shop een recensie plaatsen. Zo kunt u andere klanten helpen bij het maken van een keuze.
4.4 Hoe kan ik geïnformeerd blijven over de speciale aanbiedingen en nieuwe producten van MHS Ruitersport.nl?
Om hierover geïnformeerd te blijven kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief van MHS Ruitersport.nl. U kunt zich aanmelden voor deze nieuwsbrief onderaan op de bestelpagina, bij het aanmaken van een account of op aanmeldingsbutton links boven op elke webpagina.
4.5 Ik twijfel over de product-maat die ik ga bestellen, welke maat moet ik hebben?
Bij de producten waar verschillende maten verkrijgbaar zijn is meestal een maattabel toegevoegd in product omschrijving. Daarin kunt u zien welke maat u nodig heeft voor uw dier.
Levende dieren
-
5.1 Verkoopt MHS Ruitersport.nl ook dieren?
MHS Ruitersport.nl verkoopt geen dieren.
Nieuwsbrief
-
6.1 Wat staat er in de nieuwsbrief van MHS Ruitersport.nl?
Hierin vindt u informatie over speciale aanbiedingen, nieuwe producten, verzorgingstips en de laatste nieuwtjes rond (mini-)paarden. Met onze nieuwsbrief mist u geen enkele aanbieding meer!
6.2 Hoe meld ik mijzelf aan voor de nieuwsbrief?
U kunt zich aanmelden voor deze nieuwsbrief onderaan op de bestelpagina, bij het aanmaken van een account of op aanmeldingsbutton links boven op elke webpagina.
6.3 Ik wil wel de nieuwsbrief ontvangen maar GEEN spam van andere bedrijven, is dit mogelijk?
Wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van MHS Ruitersport.nl, ontvangt u alleen onze nieuwsbrief. Uw email adres wordt niet doorgegeven aan andere bedrijven. U ontvangt dus geen spam wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van MHS Ruitersport.nl.
6.4 Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?
U kunt zich op elk gewenst moment afmelden voor onze nieuwsbrief. Dit kunt u doen bij het kopje: Mijn gegevens, bij Mijn account of onderaan op de nieuwsbrief.
Algemene voorwaarden en privacy
-
7.1 Waar kan ik de algemene voorwaarden van MHS Ruitersport.nl vinden?
De uitgebreide algemene voorwaarden kunt u hier vinden
7.2 Is mijn privacy gewaarborgd bij MHS Ruitersport.nl?
MHS Ruitersport.nl respecteert de privacy van alle gebruikers van haar website en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die door u aan ons verschaft wordt vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens alleen gebruiken met uw toestemming. MHS Ruitersport.nl zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze slechts aan die derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Hier vindt u meer informatie over onze privacy policy.